MAY 30, 2019 0COMMENTS

Σύμφωνα με το σπουδαίο Αρχαίο φιλόσοφο Πλάτωνα «Η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους» .

Και σίγουρα κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει πως ο άνθρωπος μέσα από το οπλοστάσιο της γνώσης που απέκτησε κατά τη διάρκεια των αιώνων με πολύ κόπο και αγώνα, άλλαξε το ρου της ιστορίας, κατέκτησε πανανθρώπινα δικαιώματα και προέβη σε ανακαλύψεις που κάποτε όλοι θεωρούσαν εξωπραγματικές.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Επανάσταση του 1789 με το σύνθημα Ελευθερία-Αδελφότητα-Ισότητα , που αδιαμφισβήτητα κλυδώνισε συθέμελα σε πανευρωπαικό επίπεδο το κατεστημένο του σκοταδισμού ,ξεκίνησε και αναπτύχθηκε από μορφωμένους αστούς .

Ποιος θα ξεχάσει το σύνθημα  παγκόσμιας απήχησης «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ» ,της επανάστασης του 1821 και το ρόλο του κρυφού σχολειού στην αφύπνιση και στην καθοδήγηση όλων των Ελλήνων στον αγώνα ενάντια στο ραγιαδισμό και την υποτέλεια και εν τέλει στη λύτρωση;

Το ερώτημα που τίθεται όμως ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, είναι  γιατί άραγε «σιγοκαίει  ο ήλιος»  της εκπαίδευσης και της παιδείας μας και μάλιστα στη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία και την αρχαιοελληνική παιδεία, που αποτέλεσε πυρήνα εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών προγραμμάτων σε όλη την Ευρώπη αλλά και απανταχού στον κόσμο.

Καταρχήν είναι γνωστό τοις πάση πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα «μπάζει» νερά.

Μερικές  από τις πληγές του Φαραώ είναι η παραπαιδεία ,η μάστιγα των τελευταίων δεκαετιών, που ταυτόχρονα καταρρίπτει και το μύθο της δημόσιας παιδείας χωρίς διακρίσεις και οικονομικές απαιτήσεις, η στείρα και ταυτόχρονα αποστειρωμένη παπαγαλία που αποπροσανατολίζει πλήρως τους μαθητές από την κριτική και εποικοδομητική σκέψη μετατρέποντάς τους σε μονοδιάστατες «μηχανές» χωρίς κρίση, οι οποίοι εν συνεχεία λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο ως μελλοντικοί πολίτες και ψηφοφόροι.

Η λίστα των προβλημάτων δεν είναι μικρή .

Έλλειψη ολοκληρωμένης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ,έλλειψη συστήματος αξιολόγησης  των μαθητών όσον αφορά στις κλίσεις που έχουν αλλά και ως προσωπικότητες ,έλλειψη υποδομών ,έλλειψη προγραμμάτων απορρόφησης των αποφοίτων ,έλλειψη ασφάλειας και φύλαξης των σχολείων με όλους τους κινδύνους που εγκυμονούν ,»μετατροπή» των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων σε φυτώρια  βίας και πολιτικών επιδιώξεων ή εστίες εμπορίου ναρκωτικών ,απαξίωση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος και ακρωτηριασμός της παιδείας ,παραχάραξη της ιστορίας κατά το δοκούν, πολλές αργίες ,έλλειψη προσωπικού ιδιαίτερα σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, έλλειψη διδασκαλίας ακόμη και απλής αναφοράς σε βασικές αξίες και ιδανικά ή σε τομείς  που άπτονται της καθημερινότητας του κάθε πολίτη και του κάθε μαθητή και πολλά ακόμη .

Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσει κάθε Έλληνας και κάθε Ελληνίδα είναι πως πολλά εγχώρια πολιτικά συστήματα όπως και διεθνή κέντρα εξουσίας που εποφθαλμιούν τη γεωπολιτική θέση του τόπου μας, έχουν τεράστιο συμφέρον να υπολειτουργεί η εκπαίδευση και η παιδεία ,ώστε να μην αφυπνίζονται μυαλά και συνειδήσεις και εκείνοι να μπορούν σχεδόν ανενόχλητοι να εξυπηρετούν τις δικές τους σκοπιμότητες.

Δεν είναι τυχαίο πως στα αρχεία του Χένρι Κίσινγκερ, πρώην υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ ,σύμφωνα τουλάχιστον με αποκαλύψεις των WIKILEAKS ,υπάρχουν χειρόγραφες σημειώσεις του εδώ και περισσότερο από 40 χρόνια στις οποίες αναγραφόταν πως:

«Εάν θέλετε να ελέγξετε και να αποδυναμώσετε τους Έλληνες ,χτυπήστε πρώτα την παιδεία και τον πολιτισμό τους».

Ο ακρογωνιαίος λίθος της Ελλάδας λοιπόν χτυπήθηκε αλύπητα  ενίοτε και με την ακούσια ή εκούσια συμμετοχή Ελλήνων πολιτικών αλλά και Ελλήνων πολιτών που ξέχασαν πολύ εύκολα την καταγωγή τους και την ιστορία τους στο βωμό του εύκολου κέρδους και στην αποθέωση σαθρών και διάττοντων αστέρων-προτύπων.

Κι έτσι λοιπόν ο Έλληνας έμεινε απροστάτευτος και γυμνός περιχαρακωμένος στο εγώ του ,το οποίο τελικά έμεινε κι αυτό κενό.

Όπως όμως είπε και ο Σωκράτης : Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

 

Add Your Comment

Facebook
Twitter
Visit Us
Follow Me
YOUTUBE
INSTAGRAM